השינויים והתמורות של השנים האחרונות, כולל "שוק" העבודה התחרותי ביותר, מדגישים את העובדה שההון האנושי בארגון הוא היום המשאב המשמעותי ביותר. לכן, בארגונים רבים קיימת היום השאיפה לשפר ולמצות אותו. השגת המטרה הזאת, מחייבת שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים.
העובדים היום יודעים יותר, רוצים יותר ושואפים לקבל הכרה על ביצועיהם – תוך שאיפה לסביבת עבודה שמאפשרת התפתחות, קידום ונוחות. בעידן הנוכחי בו הדורות הצעירים המשולבים בארגון מאופיינים במודעות עצמית ולקיחת אחריות על הקריירה, הדיאלוג הארגוני עם העובדים הוא הכרחי.
כדאי לשים לב, שהדיאלוג אינו תהליך פרטי של משאבי אנוש בלבד, אלא תהליך ארגוני הלוקח בחשבון את היעדים וההתנהלות העסקית של הארגון כולו: מנהלים ועובדים. אם בשנים עברו, ארגונים התמקדו ברכישת טכנולוגיה המתמקדת בצרכים ה"טכניים" של ניהול המשאב האנושי (כמו מערכות שכר, מערכות הדרכה, מערכות ניהול ביצועים, ומגוון רחב של תשתיות בסיס), כיום הטכנולוגיה והמערכות החדשות שמות דגש על ה"מעבר" של משאבי האנוש להתמקדות באלמנטים השונים של חווית עובד.
מאז שנת 2020, חווה שוק התעסוקה טלטלה משמעותית, אשר מצריכה ארגונים, מחלקות משאבי אנוש ומערכות מידע לענות על דרישות חדשות ולבצע התאמות סביב כמה אלמנטים עיקריים:
1. מעבר למודל עבודה היברידי – יותר ויותר חברות עוברות למודל עבודה היברידי המשלב בין עבודה מהמשרד לבין עבודה מהבית. מודל עבודה זה בא לידי ביטוי, נכון לתקופה זו, בפחות כוח אדם במשרדים וכתוצאה מכך גם בחסכון בהוצאות השכירות או/ו התחזוקה. כל זאת, תוך מתן מענה לאתגר החדש של שימור פרודוקטיביות גם מהבית ועדכון נהלי העבודה.
2. ניהול עובדים המשלבים בין מעמד "שכיר/ה" ל – "עצמאי/ת" אשר יוצר אתגרים חדשים בכל הנוגע לניהול העובד, שקיפות דיווח, תיעוד משימות וכדומה.
3. אפשרויות התקשרות חדשות – הגמישות התעסוקתית הטמונה במעמד הפרילנס, המאפשרת גם לארגונים לנהל קשרי עבודה היברידיים עם העובדים שלהם ובכך ליהנות משירותים מקצועיים ללא צורך בהתקשרות מחייבת מול העובדים
4. ציפיות עובדים חדשות לצד מודעות ל"חווית עובד"- העובדים של היום מצפים לשקיפות ואמפתיה, לצד קדמה טכנולוגית ותהליכים דיגיטליים. בנוסף, הם רוצים ורוצות לקבל נתונים ומידע לגבי תהליכים הנוגעים לחוויית העבודה שלהם, דוגמת תהליך הגיוס, סוגי הדרכות והכשרות, נגישות לפורטלי מידע, ומענה לשאלות חשובות.
שינויים אלו – ואחרים – מחייבים את הארגון להתאים את שיטות ניהול ההון האנושי ובהתאם גם את מערכות המידע התומכות בתהליכים אלו. המשימה שלנו ב – IT Solutions היא לסייע לכם ולכן לבחור את המערכות הטובות ביותר עבור הארגון שלכם/ן והא.נשים שבו, תוך לקיחה בחשבון של הצרכים הייחודיים, מאפייניו של ההון האנושי, שיטות העבודה הנהוגות והמטרות העסקיות – תוך התמקדות בהשגת יעילות, הגברת השקיפות, חסכון במשאבים ועליה ברווחיות.
ב – IT Solutions, נוכל לסייע לכם בבחירת המערכת המתאימה, בצורה בלתי תלויה, תוך התאמה מדויקת לצרכי החברה ובמטרה לייצר פתרון כולל ומיטבי לארגון. למומחיות ולמומחים שלנו, היכרות עם מגוון רב של מערכות ארגוניות לניהול משאבי האנוש (דוגמת SAP success factor, ,HCM Oracle, BOB), מערכות שכר ונוכחות ומערכות ייעודיות לניהול הגיוס Hunter)של Niloosoft), ניהול ההדרכה (מכלול ו Wendimu -), הערכות עובדים (תמורות), פורטלים ארגוניים פנימיים, מרכזי שירות לעובד ועוד.
מה יוצא לכם/ן מזה?
– יכולת למשוך ולשמור כישרון – החל מגיוס עובדים מוכשרים ומתאימים ביעילות, ניהול יעדים וביצועים, תגמול על ביצועים, למידה מתמשכת ופיתוח קריירה שישאירו את העובד שבע רצון ולאורך זמן בארגון.
– ייעול ניהול והוצאות כח אדם – שליטה בעלויות העבודה, צמצום תהליכים ידניים והתאמה לעובדים, ללא תלות במיקומם הפיזי.
– תגובה מהירה לשינויים – התאמת כח העבודה ותהליכי משאבי אנוש לצרכי שוק משתנים ולשינויים ארגוניים תוך שימוש בפונקציונאליות מערכתית שנועדה למציאות הדינאמית.
– ייעול תפעול משאבי אנוש – ניהול כל מחזור החיים של העובד מגיוס ועד פרישה, האצת תהליכים באמצעות שירות עצמי, מאפשר בקרה ושיפור בביצועי העובדים ותהליכי העבודה, כלי ניתוח למקבלי ההחלטות ותכנון ההון האנושי לעתיד.
– הגברת השקיפות והאמון בעובדים אשר מתנהלים מרחוק – שנחשב היום לאחד האלמנטים שיותר מטרידים את הדרג הניהולי בעידן של עבודה היברידית
– Employee Branding – כן, אנחנו בעולם של מיתוג, גם מיתוג מעסיק. מכאן, הצורה שבה חברה מנהלת את חווית העובדים והעובדות שלה, כולל שקיפות המידע, גישה אליו, תהליכי עבודה קלים ומהירים, ניהול ידע, הדרכות ועוד – הינה משמעותית לכל ארגון שרוצה לקלוט ולשמר את העובדים הטובים ביותר שלו. חוויה ארגונית נעימה, דיגיטלית, פשוטה ומהירה.
איך עושים את זה יחד?
שלב ראשון: ניתוח מעמיק של המצב הקיים – בשלב זה נבין מהם תהליכי כח האדם בארגון, נכיר את החזון והערכים של הארגון בתחום משאבי אנוש, מהן המתודולוגיות הקיימות, מהם צרכי הלקוח ונקודות הכאב שלו – בין השאר על ידי ביצוע תצפיות, עריכת ראיונות ועוד.
שלב שני: הגדרת תהליכי עבודה ובחירת פתרון טכנולוגי מתאים – כאן, נבחן את תהליכי העבודה הנדרשים והפתרונות הקיימים בשוק יחד עם הלקוח – תוך התחשבות בדרישות הטכנולוגיות והפונקציונליות של הארגון וביכולת לבצע את ההטמעה הנדרשת *בהתאמה להון האנושי שלו*. לאחר מכן, נמפה את הפתרונות והמיישמים הקיימים בשוק, כולל בחינת המלצות וניסיון רלוונטי – ונגבש המלצות קונקרטיות לבחירת פתרונות מתאימים.
שלב שלישי: שלב היישום – לאחר הגדרת התהליכים, בחירת הפתרון/ות המתאים והמיישם, נלווה אתכם/ן ואת הארגון לכל אורך התהליך. החל משלב האפיון, דרך ביצוע ההתאמות, הבדיקות, ההטמעה והעלייה לאוויר – כולל מתן תמיכה בהתאם לצורך. לכל אורך התהליך, אנחנו כאן אתכם/ן.
שאלות שכדאי לשאול:
1. האם בארגון שלך קיימת שיטה ומוגדרים תהליכים לניהול המשאב האנושי ?
2. האם את/ה מצליח לגייס את האנשים הטובים והמתאימים ביותר למשרות ולארגון שלך ?
3. האם יש לך תמונה עדכנית, מהימנה ומלאה על מצב כח האדם בחברה?
4. האם יש לך יכולת לשלוף את המידע על העובדים בעצמך, בקלות, ובכל רגע נתון ממערכת אחת?
5. האם את/ה יודעים לזהות את העובדים בעלי הביצועים הגבוהים מול העובדים שמצריכים לימוד ושיפור?
6. האם הארגון שלך יודע לשמר את העובדים הטובים, ומאפשר להם ניהול קריירה ואופק מקצועי?
7. האם המערכות הנוכחיות שלך מאפשרות דינמיות ושליטה בזמן אמת כמו למשל קבלת התראות על חריגות, שינויים נדרשים בתכנון כח האדם, הסטת משאבים ועוד?
8. האם יש לך מערכות לניהול המשאב האנוש? האם הן עדכניות וערוכות למציאות הנוכחית?
9. האם את/ה מקבל/ת נתוני נוכחות ודיווחים מהעובדים בצורה שקופה? האם את/ה ערוך/ה למציאות של עבודה היברידית אשר מאפשרת יותר "חופש" לעובד ומצריכה יותר אמון?
למי זה מיועד?
- סמנכ"לי/ות ואנשי משאבי אנוש – שזקוקות למערכות אשר יאפשרו להן לנהל כוח אדם ביום-יום בצורה יעילה יותר, לייצר התאמות טובות יותר בין תפקידים למועמדים/ות ולשפר את חווית העבודה.
- מנהלי/ות גיוס – שרוצים/ות ליישם תהליכי גיוס, קליטה, איתור, סינון מועמדים בצורה טובה יותר, לתכנן את הגיוסים שלהם/ן בצורה יעילה יותר ולבנות פרופילים מדויקים יותר העובדים
- מנהלי/ות הדרכה – שמעוניינות ליישם תהליכים של עבודה ארגונית וזקוקות למערכות ייעודיות לבניית קורסים והכשרות – בדרך להכשרה מוסדרת ומסודרת יותר של העובדים וההסמכות, בהתאמה אישית להון האנושי ולצרכי הארגון
- מנכ"לים/ות – שמעוניינים לשים את חווית העובד שלהם בפרונט ורוצים למצב את הארגון שלהם/ן כארגון מתקדם בשוק תחרותי – ולגייס את הטאלנטים המתאימים ביותר לצד שימור ההון האנושי הקיים