אנו רוצים מערכות לניהול וללמידת המידע על לקוחותינו

דאטה זה כוח. יותר מאי-פעם, לארגונים יש צורך להתמודד עם כמות מידע עצומה הנאספת ממערכות שונות בארגון – כאשר היכולת לנהל בצורה אפקטיבית את המידע הרב והמורכב הזה, הינה קריטית להצלחה של הארגון כולו. חלק מרכזי בתשובה לאתגר הזה הינן מערכות ה – BI אשר מנתחות את נתוני הדוחות – ניהוליים ותפעוליים כאחד – ומסייעות לנו לקבל את ההחלטה העסקית הנכונה ביותר. מטרת המערכת הינה לאסוף נתונים, לנתח אותם בעזרת חוקים ומדדים מותאמים לצרכי החברה, מטרות החברה ו-ורטיקל הפעילות שלה ולכוון אותנו לקבלת ההחלטה הנכונה ביותר, להציף נתונים רלוונטיים לקבלת ההחלטה להמליץ ולגבש הצעות לפעולה.


מה אנחנו צריכות לדעת והשאלות החשובות שאותן נשאל אתכם/ן – על מנת שנוכל להתקדם בצורה מדויקת?

1. מה המצב בארגון היום?

אפשרות א': בארגון שלכם/ן קיימות היום מערכות לניהול מידע (כמו למשל, מערכת מכירות, מערכת שירות וכספים ועוד)  אשר כל אחת מהן מחזיקות מידע הקשור ללקוחות – אך אין ביניהן סנכרון ולכן אינכם יכולים לקבל תמונה שלמה על הלקוח. בנוסף, המידע מכיל שגיאות, כפילויות וקשה לכם להתבסס עליו מאחר והוא אינו אמין.

אפשרות ב': יש לכם מידע בארגון, אלא שהוא מנוהל בצורה ידנית וכולל עבודה ידנית מרובה על מנת לאסוף ולנתח את המידע הרב, שהולך ונהיה רב עוד יותר. למשל, יתכן ואתם/ן מתבססים על טבלאות אקסל שונות וכדומה – ומציאת המידע הרלוונטי הופכת למשימה קשה יותר ויותר.

 

2. ניהול המידע היום – שאלות פונקציונליות שחשוב לנו לשאול

1. מהם מקורות המידע שיש היום בארגון – מאיפה מגיעים הנתונים על הלקוחות ואילו מערכות קיימות לשם כך?

2. מהו מבנה הנתונים בארגון ובמערכות השונות – במידה ויש? אילו היררכיות קיימות היום?

3. מהו נפח המידע שקיים היום בארגון? לעיתים מדובר במידע מועט יחסית לעיתים מדובר במיליוני רשומות – מה המצב אצלכם/ן?

4. מהן דרישות אבטחת הנתונים והמידע של הארגון? מדובר בדרישות שקשורות בפרטיות, רגולציות מיוחדות ועוד – כמו למשל דרישות האיחוד האירופי ודומיו, מידע פיננסי רגיש ועוד.

5. מהי רמת זמינות המידע הנדרשת לאנשים בארגון היום? השאלה צריכה לקחת חשבון גם את חשיבות זמינות המידע ברגעי משבר. למשל, האם הארגון יכול להרשות לעצמו להיות "מנותק" מהמידע לזמן קצר, או שמדובר בתחום, תעשיה או חברה שהתלות במערכת היא ברמה קריטית ונדרשת רציפות בכל מחיר?

6. מהי רמת המורכבות של ניתוח המידע בארגון? לדוגמא, ישנם ארגונים שמתעסקים ברמת עיבוד טכנולוגית מאוד גבוהה ולכן צריכים מערכת חזקה שמסוגלת להתמודד עם רמת ביצועים גבוהה. מה המצב אצלכם/ן?


איך יראה התהליך שנעשה יחד?

  1. אפיון צרכים והכנת מסמך דרישות
    נתחיל בלמידת הארגון ונבצע אפיון שכולל את הבנת האסטרטגיה שלו, המידע הקיים ברשותו, המטרות השונות שמידע זה צריך לשרת ונבין מה נדרש ממנו על מנת לתחזק את מערך המידע שלו. כמו כן, נשקיע בלמידת השאלות העסקיות החשובות, סוגי ההחלטות הניהוליות שנעשות בחברה ואיזה מידע נדרש לאנשים בארגון על מנת לתמוך בתהליכי קבלת ההחלטות.
  2. בחירת מוצר ומיישם
    בשלב זה נבחן את ציון הספקים המובילים שאנו עובדים איתם, ונגבש מספר אלטרנטיבות שונות. בתחום ניהול המידע, נוכל לקחת בחשבון ספקים מובילים. בשלב זה נדרוש מהספק להוכיח שהוא יכול לתת מענה לכלל הדרישות. אז, ננתח את המענים השונים ונזמין את הספקים הרלוונטיים למצגות שיכללו תרחישים מותאמי לקוח – כולל הצגת היישום. בנוסף, נבצע ניתוח של כלל הספקים והעלויות, נאסוף ממליצים ונגבש המלצה עם איזה ספק ומוצר ללכת.
  3. ניהול הפרויקט להטמעה
    שלב המימוש של הפרויקט: בשלב זה, נבצע עבודה עם המיישם והמשתמשים בארגון לניהול המשימות, לוחות הזמנים, קידום החלטות שנדרשות בתהליך וניהול סיכונים.
  4. הטמעה, ניהול השינוי, והכשרת המשתמשים בעבודה עם מערכות
    בשלב זה, נלווה את המשתמשים בעבודתם עם המערכת. במסגרת זו, נפעל לטובת הטמעת שימוש נכון בנתונים המתוכללים תוך שימת דגש על מבט העל שמאפשרת מערכת ניהול המידע – ככלים חשובים בעבודה השוטפת של הארגון וכבסיס לקבלת החלטות נכונות. כמו כן, נבצע בקרה על שלבי ההתקדמות של אימוץ התהליכים החדשים בחברה ונסייע בכל המקומות בהם הארגון מתקשה.

 

מחפשים או מחפשות את הפתרון המתאים ביותר לחברה שלכם/ן? השאירו לנו פרטים בטופס למטה, ונתחיל 🙂

צרו קשר