אנו רוצים לבחון את שיפור או החלפת מערכת ה- ERP שלנו

מה אנחנו צריכות לדעת והשאלות החשובות שאותן נשאל אתכם/ן – על מנת שנוכל להתקדם בצורה מדויקת?

1. מה המצב בארגון היום?

אפשרות א': מערכת ה – ERP בארגון אינה עדכנית או שנמצאת לקראת END OF LIFE – ללא עדכון ותמיכה. כלומר, ישנה מערכת ERP אך מיושנת, עובדת על מערכות לא עדכניות, עם קוד וטכנולוגיה מיושנים

אפשרות ב': מערכת ה – ERP של הארגון אינה מאפשרת התפתחות – עם פיתוחים חדשים או שדרוגים שנחוצים על מנת לענות על הצרכים החדשים של הביזנס – ואינה מסוגלת לתת מענה להתפתחויות העסקיות של החברה ושירותיה/מוצריה

אפשרות ג': קיימת אצלנו היום בארגון מערכת ERP, אך יש צורך בשדרוג שלה והטמעת יכולות חדשות אשר יאפשרו לנו לעבוד בצורה אג'ילית יותר, תוך שיפור החוויה הדיגיטלית והטכנולוגית של העובדים, השותפים העסקיים, הלקוחות והספקים. בנוסף, חלק מהצרכים שלנו בארגון לא מקבלים היום מענה הולם – לרבות שימוש באנליטיקות מתקדמות, ניתוח נתונים וקבלת המידע התפעולי והפיננסי בזמן אמת ובצורה שוטפת.

אפשרות ד': החברה שלכם/ן היא חברה צעירה, שהתנהלה עד עכשיו ללא מערכת ERP והגיעה לבגרות – מבחינת תהליכים עסקיים ומחזור החיים של העסק – מה שכבר לא מאפשר לכם שימוש בפתרונות ביניים, כמו טבלאות ונוסחאות אקסל וכדומה.

אפשרות ה': החברה שלכם/ן נמצאת בתהליך רכישה או מיזוג ויש לכם צורך בבחירת מערכת ERP חדשה ומתאימה יותר – כולל אפיון מסודר של הדרישות הארגוניות והמידע הנחוץ, סידור שלו וטיוב שלו.

 

2. שאלות פונקציונליות שחשוב לנו לשאול

1. כמה משתמשים יצטרכו לעבוד עם המערכת?
2. אילו מודולים מיוחדים או ספציפיים נצטרך במערכת?
3. מהם סוגי התהליכיים בחברה? האם התהליכיים העיקריים מתמקדים בניהול כספים, פיננסי, לוגיסטיקה, ייצור, שירות וכדומה?
מהם הממשקים העיקריים בארגון?
4. האם מתממשקים עם מערכות נוספות בארגון – האם נדרשים ממשקים למערכות ניהול מחסן, או מערכות הנדסיות או מערכות Billing מתקדמות? ומה לגבי מערכות CRM, מערכות ניהול תקציב ועוד?
5. מהם סוגי המשתמשים שהולכים להשתמש במערכת – זה נעשה בהתאם למודולים,


איך יראה התהליך שנעשה יחד?

1. אפיון מפת דרכים כוללת למערכות מידע
מפת דרכים זאת תכלול את למידת המצב הקיים בחברה מבחינת מערכות המידע והתשתיות, בחינת טכנולוגיות ופתרונות אפשריים ותציע תכנית אסטרטגית וחלופות למערכות המידע כולל שימת דגש על תועלות עסקיות, משמעויות ארגוניות, משמעויות כספיות ושימת דגש על ניצחונות מהירים.
**בעוד מדובר בתהליך שהוא אופציונאלי – נמליץ עליו תמיד כדי להגיע לתוצאות מדויקות יותר.

2. מיפוי צרכים והכנת RFP
למידת הארגון, תחום הפעילות שלו והאסטרטגיה העסקית שלו – כולל ביצוע ראיונות מתוך מטרה להבין לעומק את הדרישות שמערכת ה- ERP צריכה לתת להם מענה. אילו ישויות נדרשות ( אילו תהליכים ינוהלו במערכת), מיהן הפרסונות שיעשו במערכת שימוש, מיפוי תהליכי עבודה, מימוש התהליכים השונים במערכת
והבנת תהליכי העבודה והצרכים העסקיים של הארגון.

3. בחירת מוצר ומיישם
בשלב בחירת הפתרון, הספק והמיישם – אנחנו מנתחים את המענים שניתנו ומזמינים את הספקים להציג את המערכת, כולל הצגת תרחישים שמתאימים ללקוח והצגת היישום. לאחר מכן, נבצע השוואה וניתוח של כל הספקים והעלויות, נאסוף ממליצים ונדבר עימם ונגבש המלצה עם איזה ספק כדאי להתקדם. בין השאר, אנו עובדים עם ספקים כמו סאפ, אורקל, מייקרוסופט, פריוריטי וכדומה ונותנים תמיד המלצות בלתי-תלויות בהתאמה לצרכי הלקוח.

4. ניהול הפרויקט להטמעה
שלב ניהול פרויקט ההטמעה כולל הן את ניהול הספק והן את ניהול המשימות בצד הארגון. בשלב זה נלווה את אפיון ופיתוח הפלטפורמה, כולל Gap analysis ואפיון השדות, תוך התייחסות לפיתוחים ספציפיים, ממשקים והסבות. לאחר מכן, נתכנן ונבצע בדיקות קבלה, נלווה את תכנון ההטמעה עד לעלייה לאוויר וכן נבצע בקרות לצד הדרכות של משתמשי הקצה. כל זה, כחלק מתהליך מסודר שיכלול פגישות, וועדות היגוי, ניהול סיכונים ותקציב, והתווית פתרונות עד לאישור תוצרים.

5. הטמעה, ניהול השינוי, והכשרת המשתמשים בעבודה עם מערכות
בשלב זה, נלווה את המשתמשים בעבודתם עם המערכת ובנוסף, נפעל להטמעת תרבות ארגונית חדשה של שיתוף בידע. כמו כן, נבצע בקרה על שלבי ההתקדמות של אימוץ התהליכים החדשים בחברה ונסייע בכל המקומות בהם הארגון מתקשה.
**בעוד מדובר בתהליך שהוא אופציונאלי – נמליץ עליו תמיד כדי להגיע לתוצאות מדויקות יותר.

מחפשים או מחפשות את הפתרון המתאים ביותר לחברה שלכם/ן? השאירו לנו פרטים בטופס למטה, ונתחיל 🙂

לקבלת פתרון מתאים, צור קשר >>>

צרו קשר