מנהלי IT  בארגונים שוחים בים של מידע, נתונים וגרפים. אך האם הם באמת מבינים את הצרכים של לקוח הקצה, אליו מכוון המאמץ העסקי? באתר CIO.com גיבשו כמה עצות שיסייעו למנהלי המידע להיות קרובים יותר לשטח:

  1. הבינו כיצד הלקוחות משתמשים בשירות שלכם – צרו אינדקסים ומדדים של שביעות רצון שניתן לכמת, והשתמשו בהם בקביעות.
  2. הכירו את הלקוחות הלא-מרוצים – צרו מנגנונים שמזהים לקוחות שמתלוננים שוב ושוב באופן קבוע, ונסו לזהות את הסיבות לחוסר שביעות הרצון כך שתוכלו למנוע אותן מראש.
  3. אתרו ותקנו במהירות מקרים של חוסר עקביות במערכות ה -IT שלכם, כדי שתהיו בטוחים שיש לכם תמונה מדויקת של מצב הלקוחות. בצעו סטנדרטיזציה של מדדי הביצוע המרכזיים (key performance indicators) בארגון.
  4. נסו לחזות ביקוש עתידי למוצרים שלכם – כשמזג האוויר מתקרר, רשתות האופנה שולפות מהמלאי מעילים, כפפות וצעיפים. האם גם העסק שלכם ערוך בצורה כזו?
  5. מדדו את הדברים הנכונים – בתעשיית הרכב למשל, כמות האחזורים (recalls) של כלי רכב בגלל בעיות טכניות עלתה פלאים בשנים האחרונות. האם ניתן להסיק מכך שכלי הרכב נהיים פחות ופחות אמינים? ובכן, בדיוק ההיפך – חברות הרכב פשוט מודעות יותר לתקלות ופועלות כדי לתקנן.