מערכות בילינג

בעולם העסקי-טכנולוגי של היום ובטח בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, ללקוחות שלנו ישנה ציפייה משמעותית להיות מסוגלים/ות לקבל כל מידע – בטח ובטח כשהדבר נוגע לנתונים פיננסיים. ההתפתחות הטכנולוגית והדיגיטלית המואצת ותנאי השוק המשתנים במהירות דורשים מארגונים את היכולת לבצע שינויים והתאמות במהירות, בכל האספקטים של תמחור, מודלי תמחור, חשבוניות ועוד. לכן, חברות שיגיבו לשינויים בתחום זה עם אסטרטגיות ומערכות בילינג שמאפשרות יותר גיוון, פרסונליזציה וגמישות יוכלו להשיג יתרון תחרותי וצמיחה עסקית, כולל שיפור פרמטרים של חווית הלקוח, חווית העובד ושיפור תהליכי העבודה הפנים ארגוניים.

נכון להיום, בשוק קיימים פתרונות רבים ומגוונים המתאימים ללקוחות השונים – בין אם אלו חברות גדולות או קטנות-בינוניות – אשר מאפשרות לכל ארגון לענות על הצרכים הספציפיים והמגוונים שלו. מערכות הבילינג מאפשרות לנו לתת מענה לכל נושא חיוב הלקוחות כולל ניטור פעילויות הלקוח, המוצרים או השירותים שרכש, תמחור והפקת חשבוניות ועוד. בנוסף, המערכות מאפשרות לנו לתת מענה למודלי תמחור מורכבים – לדוגמא בעולמות האנרגיה, הרכב, הגיימינג ועוד –  כולל יכולת איסוף נתונים עבור כל תקופת חיוב, ביצוע חישובים, הפקת חשבונית *מותאמת* ושליחתה ללקוח.

מערכות הבילינג המתקדמות מאפשרות לנו גמישות רבה, קיטלוגים מתקדמים, יישום אוטומציות ותהליכי קיסטום – גם בעולמות תוכן מורכבים אשר מחייבים מודלי תמחור מורכבים ודינאמיים. מערכות הבילינג המתקדמות מאפשרות לנו הגדרת חוזה מותאם ללקוח, יצירת מודל חיוב חודשי ודיפרנציאלי חיוב לפי צריכה, חיוב באמצעי תשלום שונים – לצד אלמנטים "בסיסיים" יותר של ניהול היסטורית חיובים, תדירות חיוב ועוד.

בחירה של מערכת בילינג מתקדמת ודינאמית, מאפשרת לארגונים גם להתאים את עצמם במהירות למציאות העסקית המשתנה – מבפנים ומבחוץ – על ידי ביצוע שינויים בזמן אמת והיכולת לספק בכל רגע תמונת מצב עדכנית של התהליכים העסקיים עבור מקבלי ההחלטות בארגון.
ב- IT Solutions נוכל ללוות אתכם בתהליך האיפיון, הבחירה וההטמעה של מערכת בילינג מתאימה תוך כדי התייחסות פרטנית לצרכי הארגון שלכם ומורכבות עולם התוכן שלו. יחד, נוכל לבנות פתרון מדויק ומותאם לארגון ולנהל פרויקט מוצלח, עם מטרות ברורות, יעדים מוגדרים ו – KPI מדידים.


מה יוצא לי
מזה?

1. יצירה של תהליך חיוב מקצועי, מאורגן, מסודר ואוטומטי אשר מאפשר את שיפור תהליך הגבייה ומונע מכספים "ללכת לאיבוד"

2. יצירת חווית לקוח חיובית בנקודת המגע של הלקוח עם הארגון בתהליך הגביה – כאשר הלקוח מקבל מידע מהימן ומעודכן בצורה שוטפת ושקופה כולל התראות בזמן אמת

3. שיפור חווית העובד בארגון כתוצאה ממעבר מעבודה ידנית לעבודה מבוססת אוטומציות

4. שיקוף תמונת מצב עדכנית למנהלים, בזמן אמת וכולל נתונים שונים ( לדוגמא, צפי הכנסות בסוף החודש ) המאפשרים קבלת החלטות מדוייקת בהתאם ליעדים ויכולת לבצע שינויים באופן דינאמי

5. הורדה למינימום של העבודה הידנית, את הטעויות הפוטנציאליות ומעקב אחר ביצועי עובדים אשר גם מחזקת את תחושת הבטחון לגבי התהליך, טיבו ויכולת הארגון לעמוד ביעדים

6. ברמה השיווקית, מערכת בילינג מתקדמת מקלה מאוד על עבודת אנשי שיווק ומאפשרת להם גמישות בכל הנוגע לקיצור TIME TO MARKET ודינאמיות בניהול תימחורים ובהשקת מבצעים וחבילות

7. אפשרות לאוטומציות עדכון והתראה ללקוח ( לדוגמא על ניצול משאבים ) ומינופם גם להצעות אפסיילים וקרוס-סיילים מותאמים


איך עושים את זה יחד?

שלב ראשון: ניתוח המצב הקיים ואפיון הצרכים – בשלב זה נבין את תהליך איסוף ועיבוד המידע הרלוונטי מהמערכות השונות בארגון, נבין את מודלי התמחור, המחירונים הקיימים, המבצעים מול הלקוחות, נמפה את תהליך הגביה מול הלקוח ונבין את נקודות המגע של המידע עם הלקוח. בנוסף, נבחן את הממשקים והמערכות הקיימות, כולל הפנים ארגוניות, כולל פורטל הלקוחות, מערכות CRM ,ERP ועוד. מתוך כל אלו, נייצר תמונה עדכנית ואמינה של צרכי הבילינג בארגון.

שלב שני: גיבוש המלצות קונקרטיות כולל מערכות מומלצות – לאחר איסוף וניתוח המידע והבנת צרכי הארגון ממערכת בילינג, נגבש המלצות מעשיות שיתייחסו לכלל האלמנטים ההכרחיים להטמעה מוצלחת של המערכת. בשלב זה, נגבש המלצות על סט היכולות של המערכת שתתאים לצרכים הספציפיים של הארגון תוך התייחסות למורכבות עולמות התוכן שלו,
שיטות התמחור ומורכבותן, מחירונים שונים, וצרכי הבילינג הכוללים שלו.

שלב שלישי: ליווי הארגון יד-ביד למימוש ההמלצות, תוך גיבוש תוכנית עבודה ברורות לטווח קצר, בינוני וארוך, כולל איסוף הצעות מחיר מספקים נבחרים בהתאם לפונקציונאליות הנדרשת, בחינתן עם הלקוח וביצוע POC  ( PROOF OF CONCEPT ) עם ספקים נבחרים, ניהול מו"מ לרכישת המערכת והמיישם המתאימים.

שלב רביעי: ליווי וניהול תהליך ההטמעה בהתאם לצרכי הלקוח, כולל ציוות מנהל/ת פרויקט אשר ת/ילווה את הארגון לכל אורך הדרך, ייצג אותו בתהליכי העבודה מול הספק והמיישם, כולל השקת המערכת, ווידוא תקינותה והדרכת משתמשים לתפעול מיטבי.


שאלות שכדאי לשאול?

1. האם אתה מרוצה מצורת ניהול התמחורים, המחירונים וניהול הגבייה בחברה?

2. האם יש לך כמות רבה של תלונות של לקוחות בנושאי גבייה, חשבוניות וחיובים?

3. עד כמה אתה יודע, בזמן אמת, מה מצב ההכנסות/הוצאות ורמת העמידה ביעדים?

4. האם נכנסת לאחרונה לתחום פעילות חדש, או שילבת מערכת חדשה – אשר מצריכים שיטות תמחור חדשות למגוון רחב יותר של לקוחות – כולל יותר כאלה שזקוקים למידע בזמן אמת?

5. האם הגעת למצב שמערכת ה – ERP שלך כבר אינה מספיקה לניהול חיוב הלקוחות והפקת החשבוניות?

6. האם קטלוג המוצרים המרכזי שלך מורכב ומבוזר ומכאן שמצריך מעבר לניהול תהליך בילינג מורכב יותר?

7. האם תדירות השינויים במודל התמחור ובמבצעים החדשים ללקוחות שלך היא גבוהה ולכן גם מצריכה דינאמיות רבה יותר?

8. האם מערכת הבילינג שלך מאפשרת לך שקיפות מול הלקוח בזמן אמת ומעניקה חווית לקוח מספקת?

9. האם אתה יודע אם דרושה לך מערכת בילינג נפרדת וחדשה, או שמא במערכת הקיימת ישנן יכולות הרחבה שיכולות להספיק לצרכיך החדשים?


למי זה עוזר?

סמנכ"לי/ות כספים וגבייה – שרוצים/ת לשפר את מערך הגביה של החברה ולהתקדם לתהליך אוטומטי, מאורגן ומקצועי, למנוע טעויות ואיבוד כספים וליצור תהליך גביה חכם ודינאמי בו ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית בזמן אמת, בכל רגע.

סמנכ"לי/ות מערכות מידע – שרוצים/ת להביא לשיפור טכנולוגי, להפחית את הבקרה הידנית ולהגדיל את השימוש באוטומציות, להביא לחסכון בעבודה (גם של אנשי מערכות מידע) ולהגדיל את אפשרויות הגישה לנתונים, כולל ניתוח וביצוע שינויים בצורה דינאמית ובזמן אמת.

מנכ"לי/ות – שמעוניינים/ת להגדיל את הצמיחה העסקית וליצור יתרון תחרותי על פני המתחרים, לקבל תמונת מצב עדכנית על הארגון בכל רגע ולהגיב לשינויים באופן דינאמי ומהיר וכן לשפר את חווית הלקוחות וחווית העובדים.

צרו קשר