IT Solutions
תכנון, יעוץ וניהול מערכות מידע

מערכת בילינג

נושא ה- Billing הוא תת קטגוריה של מערכות מידע והוא נוגע בכל תחום בו יש צורך בחיוב לקוחות, בצורך לנטר את פעילויות הלקוח והמוצרים או השירותים שרכש, לתמחר את פעילות הלקוח ולהפיק עבורו את החשבוניות.
בעולם הטכנולוגי היום, שירותים רבים ניתנים ללקוחות ללא מגבלת זמן או מקום, בשירותים מקוונים ובמגוון צורות תשלום, המחייבות את הארגון להתאים את עצמו אליהן. כך, נושא חיוב הלקוחות הופך לגורם מרכזי הטומן בחובו עבור הארגונים שישכילו לזהות ולנצל זאת, פוטנציאל להשגת יתרון תחרותי וצמיחה עסקית.

לנו ולעובדים ב- IT Solutions, ניסיון עשיר בייעוץ ניתוח והובלת מערכות בילינג שונות (YES, סלקום, בזק בילאומי, בזק ועוד), הכרות מעמיקה עם המוצרים המוצעים בתחום והספקים המיישמים ולכן, נוכל ללוות אותך, ליעץ ואף לנהל את הפרוייקט המורכב והקריטי הזה.

למה Billing?

• בגלל ריבוי תוכניות התמחור, המסלולים והמחירים הפקת החשבונית נעשתה הפכה לתהליך מורכב יותר.
• התחרות העסקית, המחייבת לשירות איכותי, מחייבת לספק חשבוניות מפורטות ומוסברות ללקוח.
• בגלל התחרות ובגלל התרחבות השירותים לצרכן חברות רבות מספקות את שרותיהן תוך תמחור המבוסס על מנגנונים מורכבים וכן על שיתופי פעולה עם גופים אחרים ומכירה צולבת.

על מנת לאפשר לארגון להיות תחרותי ולהציע שירותים מגוונים ב Time to market הארגון צריך להשקיע במודול מערכת בילינג ובמודולים נוספים כדי שיוכל להציע חלופות תשלום אטרקטיביות ויפעל למימושן המהיר.


המודולים הכלולים במערכות ה- Billing:

 

billing

כיצד מתחילים?

ארגון העומד בפני ישום מערכת בילינג, חייב ראשית למפות היטב את הסביבה הארגונית והעסקית בה הוא פועל. בעבר, מודול לחיוב לקוחות היה קיים (ועדיין) במערכות ה- ERP הארגוניות וטיפל בהפקת חשבוניות וחיוב לקוחות. באם צרכי ה- Billing הינם מורכבים יותר, נצטרך לבדוק את כלל מקורות המידע הקיימים בארגון ולענות על כמה שאלות מפתח. למשל:
• היכן ננהל את קטלוג המוצרים המרכזי (Product Catalog)? במערכת ה- billing, כמודול עצמאי, כחלק ממערכת ה- ERP?
• היכן ננהל את נושא ה- CRM? בתוך מערכת ה- Billing, בתוך מערכת CRM יעודית?
• היכן ינוהלו הזמנות והצעות מחיר? בתוך מערכת ה- Billing, בתוך מערכת CRM יעודית?
האם נדפיס את החשבוניות בארגון או נשתמש בשירותי מיקור חוץ?
• מה תדירות השינויים במודל התמחור ללקוחות שלנו? האם אנו יוצאים ב"מבצעים" חדשים בתדירות גבוהה?
• מהם סוגי ההתחשבנויות המעורבים בתהליך?

כל אחת מהתשובות, משנה את מודל היישום ומכתיבה את סוגי המוצרים שיש לבחון עבור הארגון. האם להתמקד במוצרים שהינם מוצרי Billing טהורים, במוצרי ERP עם מודול Billing או במוצרי CRM עם מודול Billing או בכלל בשירותי Billing במיקור חוץ.