IT Solutions
We take you higher

הסתיים בהצלחה יתרה המחזור השני של סדנת 4x4 בנושא Billing - לא רק לטלקום

מאת : אנשים ומחשבים, ‏18 באוקטובר 2010, 14:36
נושא ה-Billing נוגע בכל תחום בו יש צורך בחיוב לקוחות חוזרים, בצורך לנטר את פעילויות הלקוח והמוצרים או השירותים שרכש, לתמחר את פעילות הלקוח ולהפיק עבורו חשבוניות. בעולם הטכנולוגי, בו אנו חיים היום, שירותים רבים ניתנים ללקוחות ללא מגבלת זמן או מקום, בשירותים מקוונים ובמגוון צורות תשלום, המחייבות את הארגון להתאים את עצמו אליהן. כך, נושא חיוב הלקוחות הופך לגורם מרכזי הטומן בחובו עבור הארגונים שישכילו לזהות ולנצל זאת, פוטנציאל להשגת יתרון תחרותי וצמיחה עסקית.

הסדנא דנה בסוגיות משמעותיות וניסתה לענות על כמה שאלות מפתח. למשל:

  • היכן ננהל את קטלוג המוצרים המרכזי (Product Catalog)? במערכת ה-billing, כמודול עצמאי, או כחלק ממערכת ה-ERP?
  • היכן ננהל את נושא ה-CRM? בתוך מערכת ה-Billing, בתוך מערכת CRM יעודית?
  • היכן ינוהלו הזמנות והצעות מחיר? בתוך מערכת ה-Billing, בתוך מערכת CRM יעודית?
  • האם נדפיס את החשבוניות בארגון או נשתמש בשירותי מיקור חוץ?
  • מה תדירות השינויים במודל התמחור ללקוחות שלנו? האם אנו יוצאים ב-"מבצעים" חדשים בתדירות גבוהה?
  • מהם סוגי ההתחשבנויות המעורבים בתהליך?

כל אחת מהתשובות, משנה את מודל היישום ומכתיבה את סוגי המוצרים שיש לבחון עבור הארגון. האם להתמקד במוצרים שהינם מוצרי Billing טהורים, במוצרי ERP עם מודול Billing או במוצרי CRM עם מודול Billing או בכלל בשירותי Billing במיקור חוץ.

בשאלות אלו ובשאלות רבות נוספות, עסק המחזור השני של הסדנה המצליחה "Billing לא רק לטלקום", שהסתיים לפני כשבועיים בבית ג'ון ברייס הדרכה. סדנה זו, כחלק מסדנאות המומחים 4×4 של אנשים ומחשבים וג'ון ברייס הדרכה, היוותה הצצה לתחום ה-Billing כולל הצגת מוצרים וסיפורי לקוח מתחומים שונים.

לדברי תמי זיתן, מנחת הסדנא, נדונו היבטים משמעותיים הן בתהליכי בחירת פתרונות והן בתהליכי ניהול הפרויקט בארגון. "משתתפי הסדנה הגיעו מרקע מגוון מאוד – מנתחי מערכות ,מנהלי יחידות מיחשוב, מנהלי כספים, חשבים", אמרה תמי - מומחית לתחום הבילינג, "ומצאו שפה משותפת להבנת התחום ולהכרות עם פתרונות וכן ניזונו מלקוחות שמתנסים בסוגיות הנדונות מידי יום". זיתן, מנכ"לית משותפת בחברת IT Solutions, העוסקת בתחום מזה 20 שנה, העבירה את הסדנה בהצלחה רבה. ומשתתפי הסדנה ציינו, כי נהנו מאוד מהלימודים, וכי הם חשים שרכשו בסדנה ידע חיוני ושימושי לעבודתם. IT Solutions היא חברה המלווה ארגונים בתהליכי בחירה, יישום והטמעה של מערכות מידע כולל: CRM, ERP, Billing. החברה מנהלת פרויקטים מטעם הלקוח עד ליישום מוצלח של הפתרון בארגון.

בעקבות הצלחת הסדנה, צפויה בקרוב להיפתח סדנא נוספת.

לפרטים נוספים אודות 4×4 ניתן לפנות לליבנת ג'אן, בטלפון 03-7330797 או בכתובת המייל הבאה.