IT Solutions
תכנון, יעוץ וניהול מערכות מידע

מאמרים מקצועיים

מי מפחד ממכירות? על גיבוש מערך שירות מוכר

מוקדי שירות הלקוחות באים לעיתים במגע עם מאות לקוחות ביום, ויכולים לסייע לארגון בהגדלת המכירות וחיזוק נאמנות הלקוחות. איך בונים מערך שירותי ומכירתי כאחד?

מאת: כפיר לוי, מנהל תחום מוקדים, IT-Solutions

ברוב הארגונים הגדולים, מתנהל המגע מול הלקוח הקיים והפוטנציאלי באמצעות שני מערכים נפרדים – מערך המכירות, ומערך שירות הלקוחות.

מערכות מידע: זריקת אנרגיה לשוק החשמל

שוק ייצור החשמל הולך ומתפתח בישראל עם כניסתם של יצרנים פרטיים, שמוכרים את החשמל לחברת החשמל או ישירות ללקוחות הקצה. עבור יצרנים אלו, השקעה אסטרטגית במערכות מידע תאפשר ייעול של הייצור ותהווה בסיס הכרחי לפיתוח עסקיהם גם לתחום שיווק החשמל. איך עושים זאת נכון?

מאת: יובל שמיר, מנהל פרויקטים בכיר, It-solutions

תודה שצייצת: ניהול מערכי שירות בעידן רב-ערוצי

הלקוח שלכם מחפש אתכם בפייסבוק, בטוויטר ובסמארטפון, ומצפה לקבל טיפול אחיד ועקבי בכל הפלטפורמות. כיצד בונים מערך שירות איכותי שמסייע להתייעלות ארגונית? התשובה היא מעבר לניהול ידע בגישה מערכתית

עליזה גברא, יועצת מומחית למערכי שרות ומכירה, IT Solutions

בעידן הסמארטפונים, הפייסבוק, הטוויטר והאינסטגרם – גם עולם השירות ללקוח הופך לרב-ערוצי ודורש מהארגונים נותני השירות לפתח מיומנויות וכלים ניהוליים שונים ממה שהכרנו בעבר.
כיום, לקוח המעוניין בשירות כלשהו יכול להתחיל את הפניה באמצעות אפליקציה סלולרית תוך כדי נסיעה ברכבת, להמשיך את התהליך בשיחה טלפונית עם מוקד השירות מהמשרד, לסיימו במילוי טופס באתר האינטרנט של החברה מהבית ולקבל הודעת SMS לטלפון הנייד המאשרת את ביצוע הפעולה. מבחינתו מדובר בפניה אחת, והוא מצפה מנותן השירות למענה מהיר, אפקטיבי ואחיד בכל הפלטפורמות.

ניהול פרויקט: כך תעשו זאת נכון

פרויקט מערכות מידע הוא תהליך מורכב אשר מתבצע על פי מתודולוגיה מובנית, על מנת להשיג את היעדים שהציב הארגון. מנהל מקצועי ידע להנחות את הארגון ולהוביל אותו שלב שלב, עד קו הסיום המיוחל

מאת: אורנה ראובני, מנהלת פרויקטים בכירה ומנהלת תחום מתודולוגיה, It-solutions

טרנדים בתחום מערכות המידע הארגוניות

מאת: חדווה קרסטנצקי-ישראל, מנהלת פרויקטים בכירה It Solutions

מחשוב ענן, BIG DATA ואפליקציות Mobile הן המילים החמות בתחום מערכות המידע הארגוניות. האם כל ארגון חייב ללכת אחרי הטרנד?

ההתפתחויות הטכנולוגית של השנים האחרונות השפיעו כמעט על כל רובד בחיינו, ושינו את האופן בו אנו עובדים, עושים עסקים ומתקשרים זה עם זה. גם תחום מערכות המידע צועד בעקבות הפיתוחים הטכנולוגיים, ובשנים האחרונות אנו שומעים לא מעט מילות באזז שמאיימות להיות הטרנד הלוהט ביותר בתחום, כזה שכל ארגון חייב לאמץ על מנת להיות מעודכן טכנולוגית. אך האם המגמות החדישות האלו אכן מתאימות לכל ארגון? רגע לפני שמאמצים אותן, חשוב להבין על מה מדובר ולתת את הדעת גם על הסיכונים הקיימים בשילוב הטכנולוגיות הללו במערך ניהול המידע הארגוני.

איך לגשר על פער הדורות בארגון

מאת: עליזה גברא,מנהלת תחום מוקדים, IT-Solutions

הארגונים של ימינו מעסיקים עובדים במגוון גילאים – עובדים צעירים בשנות ה-20 לחייהם היושבים לצד עובדים מנוסים יותר, בגילאי 50 ויותר. מנהלי ארגונים רבים נתקלים בתופעות אותן ניתן לכנות כ"פער דורות" בין העובדים השונים, שמתבטאות בשינויים מרחיקי לכת בצורת החשיבה, שיטות העבודה, האמונות והרצונות של העובדים בגילאים השונים.

סוגי מערכות ERP

מאת: חדווה קרסטנצקי ישראל, מנהלת פרויקטים בכירה , בחברת IT-Solutions
 
במהלך השנים האחרונות, ניתן היה לראות עלייה מתמדת במעבר ארגונים למערכות ERP בארץ, גישה שהחלה בעיקר מלקוחות ה- Enterprise וחלחלה עם הזמן יותר ויותר כלפי מטה גם לשוק ה- SMB. פרויקטי ה- ERP נחשבו (ועדיין נחשבים) אחת מההשקעות היקרות והמורכבות ביותר בתחום המחשוב, ולכן כה חשוב לדעת למה נכנסים, מה הפתרונות המוצעים, מי מהספקים כבר התנסה ביישום פרויקט דומה, ואיך כדאי להתכונן לקראת העתיד.
 

יישום מערכת ERP בחברה קטנה או בינונית – זה אפשרי!

מאת: עידית לסר, מנכ"ל משותף, חברת IT Solutions

יישום והטמעה של מערכת ERP בחברה קטנה או בינונית לא חייב להיות סיפור מסובך. אמנם פרויקט כזה - בייחוד בחברה שאינה עתירת משאבים וכוח אדם, מצריך השקעה יוצאת דופן, אולם באמצעות ניהול נבון וחשיבה נכונה אפשר להגיע לתוצאות מצוינות. 
תהליך הבחירה, היישום וההטמעה של מערכת ERP בנוי ממספר שלבים חשובים, שכל אחד מהם צריך להיות מתוכנן בקפידה:

מערכות מידע ארגוניות-חברתיות

ברק כפרי, מנהל פרויקטים בכיר, IT-Solutions

מהפיכת הרשתות החברתיות משפיעה על האופן בו פועלים ארגונים, ומשתלבת גם במערכות המידע העסקיות שהופכות ליעילות ושיתופיות יותר 

ההיסטוריה הקצרה של רשת האינטרנט רצופה מהפיכות. כך למשל, בשנים הראשונות שלה התאפיינו רוב אתרי האינטרנט בעיצוב עמוס, טרנדי, שניסה לרגש ולהרשים את הגולשים. ב-2005 הפציע גוגל ושינה את כל מה שחשבנו על ניראות באינטרנט: דף לבן, לוגו והרבה מאוד "שטח נדל"ני" נקי מפרסומות שמעביר מסר חד – פה רק מחפשים. מעבר למהפכה שהוביל מנוע החיפוש בפני עצמו, מדובר פה במהפכה חשיבתית שאנו חיים אותה גם היום, בכל הקשור לפשטות ולנגישות של מידע.

התחלה חכמה: מערכות מידע לחברה בהקמה

תמי זיתן, מנכ"לית משותפת IT Solutions

חברה חדשה הנמצאת בתהליכי הקמה צריכה להתמודד עם אתגרים רבים – עסקיים ולוגיסטיים כאחד. בשלב זה, בו משאבים רבים מופנים להתנעת התהליך העסקי, מתקשים היזמים להקדיש זמן ומאמץ גם להקמת מערכות המידע המתאימות לעסק שלהם. עם זאת, קיימת חשיבות רבה באפיון ובהתאמת מערכות המידע דווקא בשלב התחלתי זה, שכן מערכות אלו הן שיתמכו בתהליך העסקי, יוודאו כי התהליכים מתבצעים ביעילות ויסייעו לצמיחת העסק בעתיד.

מערכת ERP בנדל"ן: יתרון יחסי במגזר תחרותי

מאת: יובל שמיר, מנהל פרויקטים בכיר, IT Solutions

בשני העשורים האחרונים הטמיעו ארגונים ממגזרים מרכזיים במשק מגוון מערכות ERP המותאמות לצורכיהם ומאפשרות לקברניטי החברה ניהול מרכזי של משאבי הארגון, תוך התאמה לאופי הפעילות של הארגון. מערכות אלו הביאו לשולחן מקבלי ההחלטות כלים ומידע אמינים וזמינים אשר הביאו לשיפור בביצוע החברות. מערכות ERP המוטמעות בהצלחה בארגונים לא רק מייעלות תהליכים, אלא גם תומכות בפעילות העסקית של החברה ומאפשרות למנהלים גמישות בקבלת החלטות ושינויים בצורת ההתנהלות בזירה העסקית, הנתמכים על ידי מערכות אלו.

הטמעת מערכות CRM בארגון

מאת: אורנה ראובני, מנהלת פרויקטים בכירה, IT-Solutions

למה זה קשה להטמיע מערכת CRM בארגון ואיך להגביר סיכויי הצלחה?

כולם יודעים שסיכויי ההצלחה בפרויקטים של מערכות מידע ארגוניות רחוקים מ - 100%.מעבר לאתגרים הרגילים הקיימים בכל פרויקט של יישום מערכות מידע , שלב ההטמעה של מערכת CRM מורכב יותר מהטמעה של מערכות מידע ממוחשבות אחרות. מדוע? בעולם מושלם, שבוצעו בו הדרכות מושלמות, סופקו חומרים מושלמים למשתמשים וצוות שלם על מטמיעים (מושלמים) עמד לרשותם, האתגר המרכזי והיחיד היה הטמעת תהליכים בקצב עקומת הלמידה של המשתמשים.

10 כללים להצלחת פרויקט ERP

מאת: עידית לסר,מנכ"ל משותף, IT-Solutions

ליישום של מערכת ERP בארגון יש יתרונות רבים – המערכת מאפשרת ניהול נכון של המידע בארגון, מייעלת את תהליכי הייצור ומאפשרת שליטה ובקרה על התהליכים הפיננסיים. בתכנון והטמעה נכונים מסייעת המערכת להגדלת היתרון התחרותי של הארגון ולזיהוי מקורות רווח חדשים. עם זאת, חשוב להבין כי הצלחתו של פרויקט ERP אינה תלויה רק במנהל הפרויקט – אלא מחייבת התגייסות של הארגון כולו לתהליך.

בחירה נכונה של מערכת CRM

מערכות CRM הינן מערכות לניהול לקוחות המשפיעות באופן מהותי על הארגון כיון שהן מסייעות בטיפוח הקשר בינו ובין הנכס העיקרי שלו - לקוחותיו.
לשכת מנתחי המערכות הזמינה אותנו להציג בכנס שנערך בחודש מרץ השנה מנסיונינו בפרויקטי CRM, לספר על תהליך הבחירה שאנו מנהלים בפרוייקטים כאלה ולהסביר על מה יש לתת דגש על מנת להבטיח את הצלחת הפרויקט.

למה קשה למכור פרויקט ERP?

מאת: עידית לסר, מנכל משותף, חברת IT Solutions

מאד קשה בארץ למכור פרוייקטי ERP בשל עלות ההשקה הנדרשת והקושי להוכיח ROI (החזר השקעה).
לכן, התבקשנו ע"י חברת Microsoft להציג לשותפיה העסקיים, כיצד ניתן להסביר ללקוח פוטנציאלי את הבעייתיות והנושאים עליהם כדאי לשים דגש במכירת פרוייקט מערכת ERP.
המצגת מרכזת את הסיבות העיקריות להתנגדות הלקוחות ומציגה את ההצעות להתמודדות מול כל גורם שכזה.

מערכות מידע נדל"ן: שוק הנדל"ן מזווית מערכות המידע

מאת: חדווה קרסטנצקי ישראל, מנהלת פרויקטים בכירה , בחברת IT-Solutions 

"בשלוש השנים האחרונות, התעורר שוק חדש לספקי מערכות המידע בארץ - שוק הנדל"ן. עם הלקוח הראשון שלנו בתחום, כשבצענו סקר שוק, גילינו, כי בניגוד להתקדמות שחלה בתחומי עיסוק אחרים, בתחום זה קיים חוסר ניכר במערכות מידע מרכזיות המאפשרות נהול מלא של כלל הפעילויות במערכת אחת. אנו מלווים כבר חברה רביעית בתחום זה ועם כל לקוח חדש, מגוון האופציות העומד לבחירה הוא גם גדול יותר וגם איכותי יותר".

ניהול סיכונים בפרוייקט תוכנה

מאת: חדווה קרסטנצקי ישראל, מנהלת פרויקטים בכירה , בחברת IT-Solutions
ניהול סיכונים של פרויקט תוכנה כולל חמש קטגוריות שיש להתמודד עמן: סיכונים טכנולוגיים, סיכוני איכות מוצר, סיכוני צד ג', סיכוני לקוח/משתמש קצה וסיכונים ניהוליים.

יישום מערכת ERP בחברה קטנה או בינונית - כן ! יש חיה כזו !

מאת: עידית לסר, מנכל משותף, חברת IT Solutions

 יישום והטמעה של מערכת ERP בחברה קטנה/ בינונית לא חייב להיות סיפור מסובך. אמנם, פרויקט כזה, בייחוד בחברה שאינה עתירת משאבים בכלל ומשאבי כח אדם בפרט, מצריך השקעת משאבים שאינם תמיד זמינים לחברה, אולם באמצעות ניהול נכון וחשיבה נכונה אפשר להגיע לתוצאות מצוינות ואפילו ליהנות מהדרך.

BOT IT

BOT הנו מושג המוכר יותר מתחום פרוייקטי תשתיות לאומים. (אנגלית: Build-Operate-Transfer) BOT הינו חוזה למימון פרויקט שבו גוף פרטי מקבל זיכיון מגוף ציבורי כדי לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל מתקן ציבורי לתקופה קצובה (בדרך כלל 10-40 שנה), שאחריה מועברת הבעלות על המתקן בחזרה לידי הציבור.