IT Solutions
We take you higher

לתרגם כניסת גולשים למידע שיווקי בעל ערך

מאת : יהודה קונפורטס, מערכת ThePeople ,DailyMaily

האם כדאי לפתח אתרי אינטרנט בטכנולוגיות קוד פתוח ומהו מעמדו של הוובמסטר בארגון? שאלות אלו ואחרות עמדו במרכז מפגש שקיימה ועדת ההיגוי של מועדון WebMasters, שעסקה בגיבוש תכנית העבודה לשנה הבאה. איך הופכים את כניסת הגולשים לאתר האינטרנט למידע שיווקי בעל רך המאונדקס בבסיסי נתונים אלקטרוניים? האם וכיצד הרשתות החברתיות אכן חודרות לארגונים? מהו מעמדו של הוובמסטר בארגון, וכיצד משלבים את נושא הקוד הפתוח בבניית אתרים? נושאים אלו ואחרים עמדו במרכז מפגש של חברי ועדת ההיגוי של מועדון WebMasters מקבוצת מועדוני ThePeople, שנערך במטרה לגבש את תכנית העבודה של המועדון לשנה הבאה. במפגש השתתפו: קובי חדד, מנכ"ל KCS; הדר שטיאסני, מנהל השיווק של KCS; יעל אנגלר, מנהלת הפיתוח העסקי ב-ShowMe; טל פלורנטין, מנהל תחום הנדסת תוכנה בג'ון ברייס הדרכה; ושי כהן, מנהל בחברת IT Solution.

 

יעל אנגלר אמרה, כי אחד הדברים שמצופים היום ממנהלי האתרים בארגונים הוא להפוך את המידע שזורם ברשת לזמין יותר ולבעל משמעות עסקית. אנגלר תוביל את אחד ממפגשי המועדון הקרובים בהרצאה שנושאה הוא איך הופכים את האינטראקציה עם הגולשים למידע עסקי שמכניס כסף לארגון. בהקשר אחר, אמרה אנגלר, כי היא עדה לשינוי במעמדו של הוובמסטר בארגון. "שם המשחק היום הוא שיתופי פעולה, וככל שיש יותר שיתופי פעולה – כך ניתן להעצים ולהרחיב את החשיפה". מגמה נוספת שהעלתה אנגלר, היא הגלישה הסלולרית שהופכת לפופולרית יותר, ולכן לדבריה יש נהירה לכיוונה. המגמה הזו, ציינה, תקפה גם לאתרי הרשתות הפנימיות – האינטרה-נט.

קובי חדד מ-KCS אמר, כי יש מקום לדון שוב בחוק דואר הזבל, שהוא נושא מסעיר בפני עצמו שנוגע להרבה מאוד אנשים מתחומים שונים. בהתייחסו לשילוב טכנולוגיות קוד פתוח בבניית אתרים, אמר חדד, כי יש לעבות את הנושא ולהגדיל את השימוש, כי "יש כיום אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. לצערי, ארגונים רבים לא מודעים לאפשרויות הללו ולא נהנים מהן, כי הם שבויים בקונספציה שקוד פתוח אינו בטוח. ניתן בהחלט להקים אתרים מבוססי קוד פתוח בעלויות זולות בהרבה בהשוואה לאפשרויות האחרות שקיימות בשוק".

הדר שטיאסני מ-KCS התעכב על נושא היזמויות באינטרנט. "יש גידול עצום במספר היוזמות באמצעות האינטרנט", ציין. "המדובר באנשים שהם יזמים בנפשם - הם אינם טכנולוגים, אלא רק אנשים מבינים שבאמצעות האינטרנט הם יכולים לעשות לא מעט דברים באפס עלויות כמעט. זה בהחלט מתקשר לנושא הקוד הפתוח שקובי דיבר עליו קודם לכן".

 

טל פלורנטין הציע מספר נושאים שלדעתו יעמדו על הפרק בשנה הבאה: שימושיות, נגישות, התנהגות גולשים באינטרנט, הרגלי גלישה, היבטים משפטיים בעולם האינטרנט, פיתוח אתרים ובנייה עצמית של אתרים, ויזואליזציית מידע, וכמובן - Agile.
שי כהן התייחס בדבריו לקו התפר העדין שבין ה-IT לשיווק, בכל הקשור לתחזוקת אתר האינטרנט. לדבריו, ישנו סוג של כאוס בארגונים, במסגרתו לא ברור מי אחראי על האתר – מי עוסק בניהול, מי עוסק בהזנת התכנים, מי יוזם את עדכון את המידע, מי מדווח למי וכו'. "זה נראה לכאורה פשוט, אבל בפועל יש הרבה תחומים אפורים, ויש מקום לדון בכך בפורום של אחד ממפגשי המועדון".